Атестація 2023


Самоаналіз

педагога соціального

Гречки Ю.І.

 

       У період  2018-2023 н.р.  працювала  над проблемною темою «Соціально-педагогічний супровід формування життєвих навичок особистості».

       Свою діяльність соціальний педагог здійснювала на основі річних планів, відповідно до основних напрямів діяльності та завдань, визначених управлінням  освіти і науки України.

Соціальний педагог закладу - Гречка Юлія Іванівна здійснює:

-            соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;

-            просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;

-            вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому соціальний педагог закладу бере участь у:

-            роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;

-            плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;

-            наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають     особливі освітні потреби;

Соціальний педагог закладу, сприяє:

-            взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (з аконним представникам);

-            захисту прав здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства, представляє їхніі нтереси у правоохоронних і судових органах тощо;

-            формуванню у здобувачів освіти відповідальної поведінки, культури здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я;

-            попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.

 

Програми за яким працює педагог соціальний:

·            створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;

·            профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;

·            соціально-психологічний супровід  дітей пільгових категорій;

·            забезпечення   індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;

·            з профілактики правопорушень

·            з профілактики запобігання торгівлі людьми

·            з профілактики насилля, жорстокого поводження з дітьми

·            з превентивного виховання

·            з профілактики суїцидів серед учнів і попередження негативних проявів поведінки та збереження здоровꞌя 

·            з профілактики ВІЛ, СНІДу

·            робота з дітьми «групи ризику»

·            робота з дітьми ВПО

 

Напрямки роботи за якими працює педагог соціальний:

-            діагностична - психолого- педагогічне  вивчення  чинників  становлення  особистості,  її  індивідуального  розвитку;

-            організаційно-методична - визначення стратегії, мети, завдань, планування діяльності психологічної служби та координація взаємодії учасників освітнього процесу;

-            консультативна - допомога у вирішенні проблем щодо розвитку, виховання, навчання та формування психологічної і соціальної компетентності учасників освітнього  процесу;

-            просвітницька. профілактична - поширення психологічних знань, виявлення фактів порушення прав дитини, вжиття заходів щодо подолання негативних чинників, які впливають на життєзабезпечення дитини, її моральний та соціальний розвиток, профілактика та попередження негативних впливів;

-            соціально-захисна - здійснення соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають у кризових ситуаціях; захист конституційних прав і статусу, законних інтересів здобувачів освіти.

Соціальний педагог постійно працює зі списками дітей пільгових категорій (соц. паспорт). На цих учнів заведені картки, в яких зафіксовані загальні відомості про дитину, батьків або осіб, що їх заміняють, місце їх роботи, житлово-побутов іумови , зайнятість дитини в позаурочний час. Крім того, ведуться облікові справи дітей зазначеної категорії, в яких зібрані акти обстеження, індивідуальна робота з дитиною з боку класного керівника та соціального педагога, інформація щодо зайнятості, характеристики та інформаційні матеріали , надані класними керівниками. Сім’ї такої категорії знаходяться під супроводом класних керівників та соціального педагога, який дає рекомендації батькам, вчителям, дітям, які потребують піклування чиз находяться у складних життєвих обставинах.

Велика увага приділяється організації профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки. Протягом року обстежено житлово-побутові умови учнів схильних до девіантної поведінки. Проведено профілактичні бесіди як з учнями так і з їхніми батьками. Ведеться контроль за відвідуванням занять учнів даної категорії.

Профілактична робота є системою спільних дій усіх учасників навчально-виховного процесу і ґрунтується на своєчасному виявленні та усуненні негативних інформаційних, педагогічних, психологічних, організаційних факторів, що зумовлюють відхилення в психологічному та соціальному розвитку учнівської молоді, в їхній поведінці, стані здоров’я, а також в організаці їжиттєдіяльності і дозвілля.

В школі систематично ведеться робота з учнями, що стоять на внутрішньому обліку. З ними проводилась відповідна робота: профілактичні бесіди, відвідування вдома, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках. Проводяться регулярні рейди-перевірки стану відвідування уроків. Після цього з боку адміністрації, соціального педагога проводилася робота з батьками, учнями та класними керівниками щодо запобігання пропусків занять без поважних причин, більш відповідального ставлення до навчального процесу з боку учнів та батьків щодо запобігання дитячої бездоглядності.

Соціальним педагогом розробляються заходи щодо роботи «Сектору примирення та соціального захисту». Оформлення індивідуальних планів роботи з учнями, які схильні до правопорушень. Відновлювалась база даних різних категорій учнів.

Відвідуються уроки з метою спостереження за поведінкою  учнів. З учнями систематично проводяться групові та індивідуальні бесіди для здійснення корекційного впливу на їх поведінку на уроках, перервах та в позаурочний час.

З метою формування позитивної думки, толерантного ставлення учасників освітнього процесу до дітей з особливими освітніми потребами соціальний педагог  здійснює соціально – педагогічний супровід індивідуального навчання. Всі учні вразливих категорій охоплені психологічним супроводом.

Одним із  завдань психологічної служби закладу освіти є попередження та профілактика суїцидальної поведінки серед учнів та учнівської молоді. З метою попередження  суїцидальних проявів проводиться попереджувальна робота.

                   Педагогом соціальним проводилась робота щодо формування та збереження здоров'я школярів, надання кваліфікованої соціально-психологічної допомоги з питань попередження негативних проявів серед учнів: протиправної, суіцидальної поведінки дітей та учнів, проявів жорстокого поводження з дітьми.

       З метою надання своєчасної анонімної кваліфікаційної допомоги учасникам освітнього процесу створені інформаційні куточки.

Належна увага приділялась проведенню просвітницької, попереджувальної роботи серед учнів. З таких актуальних проблем як: «Мораль. Право. Ми.», «Бережне ставлення до свого життя», «Безпечний Інтернет: правила поведінки», «Спілкування з однолітками», «Вік кримінальної відповідальності», «Запобігання конфліктів. Розв’язання їх», «Підлітковий вік – період емоційних потрясінь», «Мої емоції»,   «Формування позитивного ставлення до себе», «Творець своєї долі», «Мій дружній клас» тощо…

Увага приділялась підвищенню рівня психологічних знань педагогів з питань профілактики та попередження негативних проявів серед учнів закладу освіти розроблено та проведено такі заходи: «Захисти права дитини», «Гарячі лінії - телефонуй» пам'ятки. Бесіда – «Булінг. Відповідальність», «Вільний час дитини», «З чого почати? (у разі проявів булінгу)».

Просвітницька робота з батьками проводилась у формі виступів на батьківських зборах, консультацій та рекомендацій. Широко використовувалось розповсюдження пам’яток з питань  профілактики та попередження суіцидальної поведінки, а саме: «Фактори,які впливають  на суїцидальну поведінку в дитячому та підлітковому віці», « Перші прояви, на що звернути увагу».

З метою подолання дитячої безпритульності та бездоглядності в закладі освіти  проводиться роз’яснювальна робота на індивідуальних та групових консультаціях, активних просвітницьких заходах, дистанційних консультаціях. Соціальний педагог брав активну участь у профілактичних рейдах «Урок» та «Діти вулиць», в ході яких виявляють учнів. що не приступили або ухиляються від навчання.  Систематично відвідуються вдома родини дітей «групи ризику» та  тих, що опинилися у складних життєвих обставинах. З метою попередження негативного явища  проводяться просвітницькі та профілактичні заходи, в рамках яких розглядались правові питання, ймовірні причини та дії, що допоможуть учням адаптуватися у класних колективах, подолати труднощі у взаєминах з батьками, акцентувалась увага на прийнятті себе як особистості. До співпраці з родинами, що потребують особливої педагогічної уваги, залучаються фахівці ювенальної превенції та соціальних служб. В рамках спільних відвідувань вдома були проведені профілактичні бесіди з батьками щодо відповідальності батьків за виховання дітей, надано рекомендації щодо налагодження стосунків з підлітками, організації їх вільного часу.

Перспективними є питання щодо роботи з учнями  з приводу пропаганди сімейних цінностей та позитивного сімейного виховання.

В  рамках профілактики правопорушень вивчались індивідуальні особливості дітей, їх схильності до девіантної поведінки, міжособистісні взаємини в учнівських колективах. За результатами отриманих даних були проведені консультації та сформовані корекційно-розвивальні групи.

Соціальним педагогом,  в рамках просвіти та профілактики, проводяться: години спілкування, дискусії, профілактичні заняття та бесіди, круглі столи, заняття з елементами тренінг тощо.  В межах заходів обговорювались проблеми булінгу та кібербулінгу,  причини виникнення конфліктів та ефективні шляхи їх вирішення, приділялась увага налагодженню стосунків у класних колективах, оволодінню навичками саморегуляції.

Також увагу учнів акцентували на дотриманні законодавчої бази. Діти мали змогу перевірити та поповнити свої знання  з правових питань.

Увага батьків акцентували на ролі сімейного виховання та  правової відповідальності батьків за виховання дітей. Ознайомили з особливостями підліткового віку, надали рекомендації щодо взаємодії у родині.

Педагогам надавалась інформація щодо попередження булінгу, організації роботи з дітьми. схильними до правопорушень, та характеру необхідної їм психологічної та соціальної допомоги.

До профілактичних заходів залучались співробітники сектору ювенальної превенції, служби  у справах для сімї  дітей та молоді, центру пробації та юстиції.  Фахівці психологічної служби спільно с поліцейськими та представниками ЦСССДМ відвідували родини учнів, що потребує підвищеної  педагогічної уваги, проводили рейд «Урок».

 

Приділяється увага профілактиці домашнього насильства через профілактичні та просвітницькі заходи залучаючи усіх учасників освітнього процесу. Протягом року проведено 14 заходів, охоплено 231 осіб, з них: 173 дитини, 27 педагогів та  батьків-31. Просвітницька робота з дітьми була спрямована на створення дружньої атмосфери у класних колективах, профілактиці булінгу, умінню вирішувати складні життєві ситуації,  розуміти цінність підтримки родини та знання своїх прав і обов’язків.

Увага батьків акцентувалась на важливості виконання батьківських обов’язків та відповідальність за їх порушення. Просвітницькі заходи мали на меті донести до батьків розуміння  руйнівного впливу на  психічний стан дитини жорстокого  поводження з нею. Батьки вчились розуміти власних дітей, їх емоції та потреби на певних вікових відрізках. 

Використовуючи різні форми роботи педагогами  була опрацьована тема булінгу, попередження проявів  жорстокого поводження серед дітей.  

Проводяться консультацій з питань протидії домашньому насильству.

До співпраці активно залучались  представники юстиції,  ЦСССДМ та сектору ювенальної превенції.

 

На виконання Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», виховання гендерної культури та гендерної рівності також проводяться заходи. Постійно здійснюється консультаційний супровід та просвітницька / профілактична  робота щодо виховання гендерної культури та гендерної рівності.

У роботі використані активні форми проведення заходи: тренінги, круглі столи, виховні години та  бесіди з елементами тренінгу,  диспути.

 

Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.

Проблема школи: «Забезпечення успішної соціалізації учнів школи як ефективний шлях підвищення якості освіти»

Проблема над якою працює педагог соціальний – «Соціально – педагогічний супровід формування життєвих навичок особистості»

Основними завданнями роботи психологічної служби Селидівської ЗОШ № 2  визначено:

-  робота з дітьми: зниження рівня тривоги, страхів, паніки;  підвищення рівня стресостійкості та підтримка емоційної рівноваги.

-            надання допомоги у вирішенні проблем адаптації дітей до закладу освіти;

-            надання соціально-психологічної допомоги сім’ям вимушених переселенців, дітям, постраждалим внаслідок військових дій,  а також їх батькам в нових умовах проживання;

-            забезпечення психологічного та соціально-педагогічного супроводу інклюзивного навчання та  дітей з особливими освітніми потребами;

-            вдосконалення роботи з профілактики суїцидальних тенденцій серед підлітків;

-            попередження проявів насильства серед дітей, профілактика булінгу та мобінгу;

-            попередження та профілактики насильства в сім’ї, дитячої бездоглядності та бродяжництва;

-            забезпечення дотримання принципів гендерної рівності в освітньому середовищі;

-            попередження експлуатації та торгівлі дітьми, залучення дітей до найгірших форм дитячої праці;

-            здійснення психологічного супроводу підготовки випускників до ЗНО, ДПА, формування у старшокласників мотивації до навчання

-            забезпечення індивідуального супроводу дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах;

-            створення сприятливого соціально-психологічного клімату в закладі освіти

-            поглиблення та активізація співпраці з громадськими організаціями та державними установами, які опікуються проблемами дітей;

-            підвищення психологічної компетентності учасників освітнього процесу.

КАРТКА педагога соціального

Відомості про педагогічного працівника

1

Селидівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Селидівської міської

ради Донецької області

2

Гречка Юлія Іванівна

3

12.07.1982

4

Вища освіта – Донецький інститут психології і підприємництва, 2008рік

5

Факультет - Психологія

6

Педагогічний стаж – 7 років

7

Педагог соціальний

8

На даній посаді – 7 років 6 місяців

9

ІІ категорія

10

Підвищення кваліфікації – 2022 р., Донецький облІППО, СПК № 02135804/02479-22

11

Попередня атестація – 2018 р., курси підвищення кваліфікації 2017р. - 

Донецький облІППО, СПК № 02135804/1243-17

12

Наступна атестація – 2027 р.

13

Наступне підвищення кваліфікації – 2026р.

·                    

Підвищення кваліфікації

Гречки Юлії Іванівни - педагога соціального

Селидівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

за період 2018-2023 роки (вебінари, семінари, тренінги, конгреси тощо)

 

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

Всього

72 години

47годин

106 годин

128 годин

111 годин

465 годин

 

 







 













Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка

01.09.2023   1 вересня - це свято, яке з нетерпінням чекають усі школярі та студенти. Цей день - символ початку нового навчального року, нов...